بهداشت روانی در مدرسه - لیلا بازگیر

آموزگار و یا معلمی که رفتارش با شاگردان گرم، صمیمانه، و خرد وروزانه باشد و احترام متقابل را در کلاس درس بین خود و فراگیران برقرار کند الگوی خوبی برای نوجوان به حساب آمده و با برقراری ارتباط خوب عاطفی با دانش آموزان موفقیت تحصیلی و تربیتی آنها را دو چندان خواهد کرد چرا بقول سعدی شیرازی که  می فرماید:

درشتی و نرمی بهم در خوش است...

و هرگاه ما به عنوان معلم یا مدیر یا مربی تربیتی و یا مشاور بتوانیم در موقعیت های خاص و در برابر رفتارهای دانش آموزان واکنش مناسبی را از خود بروز دهیم، فرآیند تعلیم و تربیت را تسهیل نموده و سطح کمی و کیفی آموزش را بالا می بریم ، چهره گشاده، صدای آرام و توام با اطمینان و اعتماد معلم و مربی دانش آموز را به درس و مدرسه علاقه مند ساخته و اعتماد به نفس را در او تقویت خواهد کرد لذا شایسته است برای افزایش انگیزه و شوق به تحصیل در کودکان، نوجوانان و جوانان به تحصیل علم و اخلاق فضای روانی مدرسه را شاداب و با طراوت نموده و زمینه ساز رشد سالم جسمانی، روانی ، اجتماعی ، معنوی و اخلاقی نسل جوان فردای ایران اسلامیمان باشیم . تا بدینوسیله از بروز آسیبهای روانی و یا گرایش دانش آموزان به سمت رفتارهای پر خطر پیشگیری نمائیم.

 

منابع :

 

1.فرح بخش، سعید،(1385) مقایسه سلامت روانی مدیران مدارس متوسطه شهرهای اصفهان و چندیگر (هند)- فصلنامه اصول بهداشت روانی ،سال هفتم، پاییز و زمستان 1384،شماره بیست و هفتم و بیست هشتم صفحه 105

.2http://www.irna.ir/view/fullstory/?newsld=68588

 

 

 

 

 

گرد آوری و تهیه شده توسط :

لیلا بازگیر

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی

سازمان آموزش و پرورش استان لرستان

پاییز 1388

لطفا نظر در مورد وبلاگ یادتون نره

/ 0 نظر / 14 بازدید